Eftersom vi säljer varor av mycket skiftande vikt och storlek har vi tyvärr svårt att räkna ut fraktkostnaden automatiskt på vår webshop. Därför står summan exklusive frakt när du handlar. Här nedan följer några exempel på vad kostnaden för frakt och emballage kan bli.
Exempel på frakt- och emballagekostnader (i Sverige):
Brev 100 gram 51 kr (t.ex. 1 sats violinsträngar)
Brev 250 gram 73 kr (t.ex. 1 sats cellosträngar)
Brev 500 gram 95 kr
DHL Service Point upp till 1 kg 136 kr
DHL Service Point 1-3 kg 179 kr
DHL Service Point 3-5 kg 225 kr
På paket med stor volym beräknas en volymvikt och kan det därför bli dyrare än ovan nämnda exempel
DHL Service Point Violinetui 279 kr
Vi levererar beställda varor som brev eller DHL Servicepoint. Leverans sker normalt inom 2-7 arbetsdagar. I annat fall blir du underrättad när din order behandlas.
Till företag och institutioner skickas beställda varor med DHL Paket
Betalning
Varorna skickas mot faktura. Betalningsvillkor privatpersoner 15 dagar.
För nya kunder förbehåller vi oss rätten att ta kreditupplysning. Vid betalningsanmärkning skickas varorna mot förskottsbetalning. Vid sändningar med högre belopp kan försäkringskostnader och eventuellt andra avgifter gälla.
Vid order under 150 kr tillkommer en expeditionsavgift på 35 kr.
Vi har tyvärr inte möjlighet att leverera utanför EU.
Reklamationer
Givetvis gäller konsumentköplagen när du handlar varor av oss. En vara kan reklameras om den har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Om du hittar en defekt på den beställda varan, ta kontakt med oss omgående. När reklamationen godkänts skickar vi en ny vara utan kostnad. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot den.
Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Meddelande om att du ångrat ditt köp ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varan skall vara i säljbart skick. Den skall returneras i originalförpackning med tillhörande förpackningsmaterial. Det är viktigt att emballera väl. Returavdrag kan ske om varan hanterats oaktsamt och inte går att sälja vidare till fullpris. Du betalar själv för returfrakten. Det är du som kund som står för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten för varor som skickas tillbaka till oss.